INGLÉS Y SCIENCE 16 / 03 /20


La seño Marina os ha preparado este documento en el que tenéis el resumen de la nueva lección

SUMMARY PAGE 9 SCIENCE

PURE SUBSTANCES AND MIXTURES

SEPARATING MIXTURES

There are different ways to separate mixtures (tenemos diferentes formas para separar los componentes de una mezcla). They are:
Magnetism: Metal objects, like iron, are attracted to magnets. Other substances, like sand, are not. Así lo podemos separar. Los metales son atraídos por los imanes y, otros materiales, como la arena, no.
Filtration: Solids, like sand, have larger particles than liquids (los sólidos tienen partículas más grandes que los líquidos). We can pass the components through a filter (pasamos los componentes a través de un filtro).
Decantation: Liquids with different densities (oil – water) separate into layers when they are mixed. Los líquidos con diferente densidad (aceite-agua) se separan en capas cuando son mezclados.
Evaporation: In a solid-liquid mixture, we can evaporate the liquid and the solid not. ¡Tachán! ¡Separados!


Comentarios

  1. Debéis realizar, una vez leído este resumen, la página 5 del Activity Book de Science. Además, en inglés, leed la página 37 del Class Book, haced el ejercicio 3 en el cuaderno y la página 46 del Activity Book.

    ResponderEliminar
  2. RESPUESTAS.

    Science, Activity Book página 5:

    Actividad 4

    Pure substances: salt, gold, diamond, oxygen. / Mixtures: Soil, sea water, sand, air.

    Actividad 5

    Dibujos según vuestros ejemplos. Después, debéis escribir en 'homogeneous mixture' que 'we can't see its components' y en 'heterogeneous mixture' que 'we can see its components'; además del nombre de los ejemplos que hayáis elegido.

    Actividad 6

    a) We can use evaporation to separate a soluble substance from a liquid.
    b) We can use filtration to separate a non-soluble substance from a liquid.
    c) Decantation is the best way to separate liquids with different densities.
    d) Magnetism is the best way to separate a magnetic substance from a non-magnetic one.

    ResponderEliminar
  3. RESPUESTAS.

    English, Class Book, page 37, exercise 3.

    1. False.
    2. False.
    3. False.
    4. False.
    5. False.
    6. True.

    Activity Book, page 46.

    Exercise 1.

    1. lays an egg. 2. hard. 3. egg. 4. grows. 5. yolk. 6. Shell. 7. hatches.

    Exercise 2.

    Canary: 4-6 / after 14 days.
    Turtle: 1-200 / between 60 and 80 days.
    Iguana: 20-40 / between 90 and 120 days.
    Tarantula: 50-2000 / between 40 and 65 days.
    Frog: thousands / between 6 and 21 days.

    Exercise 3.

    2. Turtles lay about 1-200 eggs. They hatch between 60 and 80 days.
    3. Iguanas lay about 20-40 eggs. They hatch between 90 and 120 days.
    4. Tarantulas lay about 50-2000 eggs. They hatch between 40 and 65 days.
    5. Frogs lay thousands of eggs. They hatch between 6 and 21 days.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

EDUCACIÓN FÍSICA 25 / 3 / 2020

EDUCACIÓN FÍSICA, LUNES 04/05/2020

EDUCACIÓN FÍSICA, LUNES 25/05/2020